"Да преследваш „доброто”, да съзерцаваш или медитираш – всичко това е в сферата на хитростите и ако продължиш да търсиш външните им проявления, все повече ще се отдалечаваш. Просто прекрати менталната обективизация на нещата. Едничка мисъл на блуждаещия ум е основата за раждане и смърт в света..."
"Ако разбереш обектите, каквито са, тогава няма нужда от схващания. Когато няма схващания, това е приемане на самата същност – безначалността на нещата. Тя е неизменна и винаги присъстваща – няма нужда да изучаваш пътя, или да упражняваш медитация, за да я достигнеш..."
"Всички феномени са ментални. Всички означения са означения на ума...
А природата на Буда нито възниква, нито изчезва... Не се изразходва и не се натрупва...
Осъзнаването е функция на естествеността. Когато човек не се фиксира, той е свободен..."
"Пътят не изисква да бъде култивиран, а просто да не бъде изкривяван от съзнанието."
"...О, монаси, нека всеки познае себе си. Не помнете онова, което ви казвам. Колкото и да говоря, осъзнаването не нараства. Колкото и да не говоря, осъзнаването не намалява. Вие може да разчленявате тялото си, може да излъчвате свръхестествена светлина, да вършите чудеса и все още това, което сте постигнали, в крайна сметка ще е точно колкото прахта ви."
„Човек е свободен само когато не се определя като някакъв
си.”
„Духът (Дао), в своята собствена природа, е изначално
съвършен и самодостатъчен.
Ако човек установи уверено делата си в житейското добро, той
показва дисциплина. Но избягването на недобри и утвърждаването на добри неща,
както и медитирането или влизането в някакво просветлено състояние са конкретни
дейности, тоест – външни неща. А онези, които преследват външните неща, са
най-отдалечени от Духа.”
:) Напълно вярно казано, Венци.
ОтговорИзтриване(не че имаш нужда го чуеш) :)
Уточнявам обаче, че това е цитат от последния официален патриарх на дзен-будизма, Ма-дзу (709-788 г.)
ОтговорИзтриване